Presentator, televisie- & filmpjesmaker
Roel Maalderink (1991) is scherp, bevlogen en oprecht geïnteresseerd.
Als geen ander weet hij die interesse te combineren met humor.
Tijdens het gymnasium loopt Roel een snuffelstage bij het
VPRO-programma Draadstaal. Hij krijgt de smaak te pakken en
koopt met zijn vrienden een camera om filmpjes te maken voor
YouTube en Omroep Amersfoort.
Televisie
Tijdens een tussenjaar werkt Roel als verslaggever voor onder andere Veronica en de Wereldomroep.
Op zijn 18e wordt hij genomineerd voor de Philip Bloemendalprijs. De jury omschrijft zijn stijl als 'journalistiek met het flair van de showman en een haarscherpe blik op zijn onderwerp.'
In zijn studententijd - University College en (media)recht - werkt hij als (politiek) verslaggever voor PowNews, is hij de collega van Peter R. De Vries bij Internetpesters Aangepakt op RTL5 en maakt hij voor NPO3 een reportageserie vanuit Amerika over law enforcement. Na zijn studie staat hij aan de wieg van het dagelijkse KRO-NCRV-programma Jan Rijdt Rond en is hij reporter voor de AVROTROS op NPO1.
Online
Hoe leuk Roel televisie ook vond, hij miste de vrijheid die online hem bood.
In 2016 begint hij daarom met de satirische internetserie Voxpop.
Inmiddels heeft hij daarvan ruim 120 afleveringen gemaakt en
bekijken wekelijks bijna 400.000 mensen de video's.*
Daarnast presenteert hij voor AD.nl de live nieuwsupdates.
Met De Speld ontwikkelde hij in 2020 De De Speld Podcast,
waarin hij de luisteraar meeneemt op de redactievloer van De Speld.
Eind 2020 verkoos de vakjury van de Volkskrant hem tot mediatalent van 2021.
Roel bij De Slimste Mens

Cameraman Miguel en Roel
aan het filmen voor Voxpop
Meer over Roel
Roel vertelt in de media weleens over zijn werk. Of over dingen hij mooi af grappig vindt.
Een greep uit deze optredens:
Mediatalent van 2021, Volkskrant december 2020
Roel Maalderink bij Kunststof, Radio december 2020
‘Ik wil niemand voor gek zetten’, Parool mei 2020
‘Het wordt sterker als de inconsequentie schuurt’, NRC november 2019
*Opgetelde cijfers Facebook, Youtube, Instagram, Twitter en AD.nl, voorjaar 2020